Minimum formalności. Dojeżdżamy do Klienta.
2022-02-21
Złapanie przysłowiowej gumy, to coś, co może przydarzyć się każdemu. Jeśli posiadamy Assistance, wtedy możemy wezwać pomoc drogową, która wymieni nam koło. Jej dojazd jednak może potrwać, dlatego warto wiedzieć, jak wymienić koło samodzielnie. Jedną z czynności, która może przysporzyć problemów jest to, jak podnieść auto na lewarku.
W bagażniku naszego samochodu obok koła zapasowego znajdziemy najczęściej podnośnik trapezowy. Wygląda on, tak jak na zdjęciu poniżej. Posiada cztery ramiona i korbę przy pomocy, której unosimy go do góry i opuszczamy w dół.
Stopa podnośnika powinna zawsze stać na solidnym podłożu. To gwarant naszego bezpieczeństwa, który daje nam pewność, że auto nie osunie się i nie spadnie z podnośnika robiąc nam krzywdę.
W górnej części podnośnika znajdziemy wgłębienie. W nie właśnie ma wejść punkt podparcia, który znajduje się w każdym samochodzie w czterech miejscach. Te punkty podparcia to przewidziane przez producenta wzmocnione elementy ramy samochodu, za które można bezpiecznie unieść auto do góry podczas wymiany koła. Znajdziemy je pod podwoziem przy każdym z kół. Jest to charakterystyczny element, który w zależności od modelu może zawierać grubienie lub wgłębienie. W każdym przypadku będzie się jednak wyróżniał i znajdziemy go niedaleko każdego z kół. To właśnie o ten punkt zapieramy lewarek i podnosimy auto.
Wymieniając oponę trzeba pamiętać o tym, że przed podniesieniem auta musimy poluzować śruby. Nie zrobimy tego, gdy koło się uniesie i będzie się swobodnie kręciło. Następnie odkręcamy i zdejmujemy koło oraz zakładamy koło zapasowe. Przykręcamy śruby, opuszczamy i jeszcze raz dokręcamy śruby upewniając się, że każda z nich jest dobrze przykręcona.